czwartek, 27 października 2016

Mediolan / zakupy i jedzenie


Miłośnicy zakupów nie będą rozczarowani Mediolanem, to miasto to istny zakupowy raj! W dzisiejszym wpisie chciałabym pokazać Wam najpopularniejsze miejsca w których można popaść w zakupowe szaleństwo oraz takie w których kalorie przestają mnieć znaczenie!

Galeria Wiktora Emanuela II to zdecydowanie najbardziej imponujący pasaż handlowy jaki dotąd widziałam. Znajdują się tu butiki takich domów mody jak Gucci, Louis Vuitton, Prad czy Versace a także księgarnia, kawiarnie i lodziarnia Savini. To w tej galerii  popełniłam małą zakupową zbrodnię i skusiłam się na piękny szal Gucci ( w takich okolicznościach czuję się usprawiedliwiona :) )




Via Montenapoleone to jedna z czterech ulic wyznaczających dzielnicę zwaną Złotym Kwadratem . Dla jednych enklawa mody i zakupów dla innych snobistyczne miejsce, które będą omijać szerokim łukiem. Dla mnie miejsce pełne inspiracji i pięknych ubrań na które przyjemnie chociaż popatrzeć. W obszarze Złotego Kwadratu znajdują się butiki min. Chanel, Dolce&Gabbana, Gucci, Hermes, Moschino, Armani.





Wnętrze butiku Gucci



Suknia marzenie...

W Mediolanie nawet Zara jest imponująca.

La Rinascente to 7 piętrowa galeria handlowa znajdująca się tuż obok placu Duomo. Znajdziecie tu...dosłownie wszystko!Od wyposażenia wnętrz przez jedzenie po kosmetyki, ubrania, torebki i buty. Wszystko to w formie otwartych pasaży dzięki czemu możemy swobodnie poruszać się między stoiskami światowych marek. Byłam tak zajęta bieganiem między stoiskami, że zrobiłam tylko zdjęcie choinki ( w październiku ! ). Wybaczcie....


Po zakupowym szaleństwie warto odpocząć w jednej z restauracji i przy lampce prosecco, ochłonąć i pogodzić się z nieco nadszarpniętym stanem konta.
Kiedy kupiliśmy bilety do Mediolanu zaczęłam szukać w internecie informacji o restauracjach w których warto zjeść i ku mojemu zdziwieniu znalazłam wiele opini o tym, że nie mam co liczyć na smaczną pizzę czy makaron. Nie chciało mi się w to wierzyć! I słusznie bo było PRZEPYSZNIE!!!!
W Cherleston Ristorante przy Piazza del Liberty jadłam najpyszniejszą pizzę na świecie. Koszt takiej pizzy to ok. 12 euro za sztukę.  



Obowiązkowe risotto


Lody i kawa we Włoszech smakują wyśmienici a ceny są naprawdę przystępne. Porcja lodów kosztuje ok. 2,7 euro, cappuccino ok. 2,2 euro a  espresso 1 euro. 





Aperol Spritz to ulubiony drink włochów, przepis jest bardzo prosty dlatego z powodzeniem można odtworzyć go w domu.
Wystarczą
3 miarki wina musującego Prosecco,
2 miarki likieru Aperol,
1 miarka wody gazowanej ( ja dodaję wodę musującą Cisowianka Perlage),
lód i plasterek pomarańczy.
Gotowe!

To już koniec naszej wycieczki po Mediolanie. Wkrótce pojawi się wpis o Como i oczywiście kolejne stylizacje.
Do zobaczenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz